ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Tenzij anders overeengekomen is de geldigheidstermijn van de offerte de lopende
maand + 2 maanden.
2. Tenzij anders vermeld zijn alle tarieven in Euro, ernstige recessies in de
wereldeconomie voorbehouden, met name in de verhouding van de valutakoers
us dollar/euro, alsmede extra toeslagen in verband met oorlog, congestie en
andere niet nader te noemen onvoorziene omstandigheden.
3. Verzekering van de goederen geschiedt alleen door schriftelijke opdracht van de
klant en is nimmer in de prijs inbegrepen. Het afsluiten van een
transportverzekering is in vele gevallen aan te raden, zeker ook omdat dit de
gevolgen van een averij grosse dekt.
Een averij grosse kan worden verklaard als en sprake is van een noodsituatie van
het zeeschip en er kosten moeten worden gemaakt om schip en lading te redden.
Deze kosten worden dan over alle ladingbelanghebbenden verdeeld. Dit in
tegenstelling tot averij particulier, waar alleen de schade aan de lading een rol
speelt.
4. De afhandeling van uw transportopdrachten wordt gedaan door nader aan te
geven expeditiebedrijven, ingeschreven in de kamer van Koophandel te Rotterdam
resp. Antwerpen.
5. De leveringen en diensten in Rotterdam geschieden volgens de Nederlandse
Expeditievoorvoorwaarden (NEDERLANDSE EXPEDITIEVOORWAARDEN – NL) gedeponeerd door Fenex bij de
Arrondissement rechtbank te Rotterdam, laatste versie (2018).
6. De leveringen en diensten in Antwerpen geschieden volgens de Belgische
Expeditievoorwaarden (hier lezen) gedateerd 24 juni 2005 en gedeponeerd onder
nr. 0090237.
7. Betalingsvoorwaarden: Op alle werkzaamheden geldt een betaling binnen 14 dagen
na verschepingsdatum, maar in ieder geval tegen afgifte van de ladingspapieren
(bill of lading/cognossement), dan wel voor aflevering van de goederen.
8. Douanecontroles door middel van scans en fysieke verificaties komen steeds vaker
voor en zijn vooraf niet te voorzien. De extra kosten die hierdoor ontstaan door
bijvoorbeeld kosten van de scan, extra ritten, wachtkosten en terminal handling
charges zullen onverkort moeten worden doorberekend aan de
ladingbelanghebbende(n). Ook moeten containers vaak een gasmeting ondergaan
voordat de container kan worden geopend.
AMATransport Overzee, Kamer van Koophandel Rotterdam, Nr. 24403312